content marketing یا بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست و چرا از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

بازاریابی محتوا یا استراتژی محتوا یکی از راه های ارتباط با مشتری که بدون فروش محصول یا ارائه ی خدمات صورت می گیرد و فقط به منظور ارائه ی اطلاعات و توضیحات پیرامون محصولات و یا خدماتی که ارائه می گردد صورت می گیرد ، مشتری با خواندن این توضیحات نوعی حس اعتماد و نیاز در خود ایجاد می کند که در نهایت باعث رغبت پیدا کردن مشتری به خرید محصول و یا ارائه ی خدمات به او می گردد .

برای ارائه ی یک بازاریابی محتوای خوب چه کارهایی را باید انجام بدیم ؟

اول اینکه باید ببینیم که با چه کسانی سر و کار داریم به عبارتی دیگر باید مشتری و یا خواننده ی مطالب خود را بشناسیم ،این موضوع کمک می کند تا مطالب و اطلاعات مورد نظر را متناسب با طرز فکر مشتری یا خواننده بنویسیم و طبقه بندی کنیم .

نکته بعدی در بازاریابی شناخت مشکلاتی است که محصول یا خدمت نهایی ارائه شده از طرف ما آن را حل می کند ، در بازاریابی محتوا این نکته بسیار اهمیت دارد زیرا مشتری در نهایت برای حل یکی از مشکلات خود است که محصول یا خدمت ارائه شده از طرف ما را انتخاب می کند .

بازاریابی محتوا

مقایسه بازاریابی سنتی با بازار یابی محتوا

  • در  بازاریابی سنتی همیشه یک محصول مشابه و ارزانتر ( معمولا چینی ) وجود دارد که رقیب همیشگی محصولات شما می باشد و متاسفانه معمولا برنده می شود اما در بازار یابی محتوا شما برای مشتری تمام ویژگی ها و برتری های محصول خود را نسبت به محصولات مشابه توضیح می دهید و او را به سمت محصولات خود می کشانید و یا در مورد برندتان توضیح می دهید و به مشتری می فهمانید که محصول مورد نظر یک محصول معمولی نیست .

 

  • در بازاریابی سنتی فروشنده برای محصول خود تبلیغات مستقیم درباره ی خود محصول است می کند ، این روش علاوه بر اینکه بسیار گران است دیگر مورد اعتماد مردم نیست و مردم به این روش اهمیت زیادی نمی دهند . در بازاریابی محتوا تبلیغات به صورت مستقیم پیرامون محصول صورت نمی گیرد بلکه بیش تر درباره ی برند مورد نظر انجام می گردد.

 

  • امروزه در بازاریابی سنتی مشتری در  نگاه اول به محصول مورد نظر به سرعت به یک کارشناس تبدیل می شود و درباره ی محصول شما اظهار نظر می کند . اما در بازار یابی محتوا مشتری اول فقط توضیحات را می خواند و اطلاعات درباره محصول کسب می کند این باعث می شود که مشتری ایرادات محصول مورد نظر را در نگاه اول نبیند .

Add a Comment